Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Oborově-didaktické inspirace ze severoamerických učebnic
PEŠTA, Jakub
Diplomová práce se zabývá rozborem zahraničních učebnic pro první stupeň základních škol. Jejím hlavním cílem je vypracovat studii o možnostech obohacení výuky matematiky na 1. stupni základní školy v České republice, a to prostřednictvím úloh inspirovaných úlohami ze severoamerických učebnic. Práce nejprve zmapuje obsah a strukturu vybraných učebnic a srovná je s těmi českými. Druhá část práce spočívá v didaktických rozborech vybraných zahraničních úloh a klade důraz na téma zlomků a objevení příležitostí k integraci vzdělávacích obsahů. Třetí část obsahuje vypracovanou sadu výukových jednotek, která se inspiruje severoamerickými úlohami. Tyto jednotky ověřila praxe a s žáky také proběhla reflexe. V té nebudou chybět netradiční řešení některých úloh žáky a rozbor výsledků dotazníkového šetření.
Integrace učiva zeměpisu a přírodopisu na druhém stupni základní školy na příkladu živé přírody Ameriky
Sovičková, Michaela ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Protože klasická frontální výuka, kde mají žáci vyučujícího poslouchat a dělat si zápis, se stává stereotypem, rozhodla jsem se věnovat tématu, kde můžu zařadit více metod do výuky jak v hodinách zeměpisu, tak v hodinách přírodopisu. Cílem této práce bylo vytvořit příručku pro učitele včetně potřebných výukových materiálů na téma přírodní krajiny Ameriky a následně zhodnotit přínos těchto aktivit. Výukové materiály byly testovány celkem ve dvou třídách na základní škole v Dolních Břežanech. Obě třídy absolvovaly pretest, výuku, 1. posttest (bezprostředně po výuce) a 2. posttest (6 týdnů po výuce), dále si vyzkoušeli i aktivity, při kterých museli využít vědomosti získané během výuky. Data byla vyhodnocena statistickými analýzami, které ukázaly rozdíl v dosažených znalostech mezi pretestem a 1. posttestem, zatímco výsledky mezi 1. a 2. posttestem se nelišily. Lze říct, že žáci získali nové vědomosti a jejich znalosti byly lepší než na začátku, tyto znalosti jim zůstali i po delší době uchované. Klíčová slova: Severní Amerika, Jižní Amerika, přírodní krajiny, přírodopis, zeměpis, aktivizující metody, integrace učiva
Mezipředmětové vztahy na úrovni plánovaného kurikula pro 1. stupeň základní školy
MACHÁČKOVÁ, Edita
Diplomová práce Mezipředmětové vztahy na úrovni plánovaného kurikula pro 1. stupeň základní školy se zabývá problematikou mezipředmětových vztahů a jejich uplatňováním ve výuce matematiky. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Část teoretická přináší analýzu problematiky mezipředmětových vztahů a integrace vzdělávacího obsahu, představuje kurikulární dokument Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, charakterizuje vzdělávací oblast Matematika a její aplikace a další vzdělávací oblasti, se kterými bylo uskutečněno propojení v rámci praktické části. Shrnuje rovněž důležité vývojové charakteristiky dítěte středního školního věku a zkoumá kvalitu užití mezipředmětových vztahů v současných učebnicích matematiky. Praktická část obsahuje soubor úloh kombinujících učivo dvou vzdělávacích oblastí za účelem uplatnění mezipředmětových vtahů, určených k praktickému využití ve výuce na 1. stupni základní školy a část evaluační, jež popisuje a hodnotí průběh realizace všech úloh v praxi.
Integrace učiva zeměpisu a přírodopisu na druhém stupni základní školy na příkladu živé přírody Ameriky
Sovičková, Michaela ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Protože klasická frontální výuka, kde mají žáci vyučujícího poslouchat a dělat si zápis, se stává stereotypem, rozhodla jsem se věnovat tématu, kde můžu zařadit více metod do výuky jak v hodinách zeměpisu, tak v hodinách přírodopisu. Cílem této práce bylo vytvořit příručku pro učitele včetně potřebných výukových materiálů na téma přírodní krajiny Ameriky a následně zhodnotit přínos těchto aktivit. Výukové materiály byly testovány celkem ve dvou třídách na základní škole v Dolních Břežanech. Obě třídy absolvovaly pretest, výuku, 1. posttest (bezprostředně po výuce) a 2. posttest (6 týdnů po výuce), dále si vyzkoušeli i aktivity, při kterých museli využít vědomosti získané během výuky. Data byla vyhodnocena statistickými analýzami, které ukázaly rozdíl v dosažených znalostech mezi pretestem a 1. posttestem, zatímco výsledky mezi 1. a 2. posttestem se nelišily. Lze říct, že žáci získali nové vědomosti a jejich znalosti byly lepší než na začátku, tyto znalosti jim zůstali i po delší době uchované. Klíčová slova: Severní Amerika, Jižní Amerika, přírodní krajiny, přírodopis, zeměpis, aktivizující metody, integrace učiva

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.